top of page
AdobeStock_442937579.jpeg

Všeobecné podmienky poskytovania zdravotnej starostlivosti
(ďalej len „Podmienky")

Úvodné ustanovenia

  1. Spoločnosť Dr.GASTRO, s. r. o., so sídlom Na Zlatej nohe 9, 831 01 Bratislava, IČO: 55 450 300, zapísaná v Obchodnom registri Mestského súdu Bratislava III., oddiel: Sro, vložka č. 171774/B (ďalej len „Poskytovateľ") je poskytovateľom zdravotnej starostlivosti podľa ust. § 4 písm. a) zákona č. 578/2004 Z. z. o poskytovateľoch zdravotnej starostlivosti, zdravotníckych pracovníkoch, stavovských organizáciách v zdravotníctve a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „578/2004 Z. z.") v mieste poskytovania na Plynárenskej ulici 7/A v Bratislave,  v administratívnej budove so súpisným číslom 5944, popis budovy: B-Business Center V, postavenej na pozemku registra „C“ s parcelným číslom 15359/78 („BBC5“) (ďalej len „miesto poskytovania"). 

  2. Poskytovateľ poskytuje zdravotnú starostlivosť a služby súvisiace s poskytovaním zdravotnej starostlivosti v zariadení ambulantnej zdravotnej starostlivosti (vrátane systému komplexného manažmentu pacienta) na základe povolenia na poskytovanie zdravotnej starostlivosti vydaného Bratislavským samosprávnym krajom dňa 22.02.2024 gastroenterologická ambulancia v odbornom zameraní gastroenterológia a jednodňová zdravotná starostlivosť v odbornom zameraní gastroenterológia, číslo 65029/2024/ZDR-3 vydaného Bratislavským samosprávnym krajom podľa zákona č. 578/2004 Z. z. (ďalej len „Povolenie") a za odplatu.

  3. Na účely týchto Podmienok majú nasledovné pojmy tento význam:

    1. Zdravotná starostlivosť je súbor praktických činností, ktoré vykonávajú zdravotnícki pracovníci, vrátane poskytovania liekov, zdravotníckych pomôcok a dietetických potravín s cieľom predĺženia života fyzickej osoby, zvýšenia kvality jej života a zdravého vývoja budúcich generácií; zdravotná starostlivosť zahŕňa prevenciu, dispenzarizáciu, diagnostiku a/alebo liečbu,

    2. Zdravotný výkon je ucelená činnosť zdravotníckeho pracovníka, ktorá predstavuje základnú jednotku poskytovania zdravotnej starostlivosti,

    3. Ošetrujúci zdravotnícky pracovník je zdravotnícky pracovník určený Poskytovateľom na poskytovanie Zdravotnej starostlivosti osobe; ak je takýmto ošetrujúcim zdravotníckym pracovníkom lekár, ide o ošetrujúceho lekára, ak je ošetrujúcim zdravotníckym pracovníkom sestra, ide o ošetrujúcu sestru,

    4. Zdravotná dokumentácia je súbor údajov o zdravotnom stave osoby, o Zdravotnej starostlivosti a o službách súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti tejto osobe,

    5. Diagnostika je zisťovanie a hodnotenie zdravotného stavu osoby/pacienta a v prípade zistenia poruchy zdravia alebo choroby určenie závažnosti poruchy zdravia alebo choroby; jej výsledkom je určenie choroby,

    6. Liečba je vedomé ovplyvnenie zdravotného stavu osoby/pacienta s cieľom navrátiť jej zdravie, zabrániť ďalšiemu zhoršovaniu jej zdravotného stavu alebo zmierniť prejavy a dôsledky jej choroby,

    7. Liečebný režim je životospráva osoby na podporu liečby, ktorú určuje ošetrujúci lekár,

    8. Pacient je každá fyzická osoba, ktorá uzavrela s Poskytovateľom Dohodu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti a/alebo ktorej Poskytovateľ poskytuje Zdravotnú starostlivosť,

    9.  Služby súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti sú:

      • spracúvanie údajov zistených pri poskytovaní Zdravotnej starostlivosti v elektronickej forme na účely zdravotného poistenia,

      • štatistické spracúvanie lekárskeho predpisu a lekárskeho poukazu na účely zdravotného poistenia,

      • doprava (doprava Pacienta do zdravotníckeho zariadenia a medzi zdravotníckymi zariadeniami na účely poskytnutia Zdravotnej starostlivosti a zo zdravotníckeho zariadenia po poskytnutí Zdravotnej starostlivosti, doprava biologického materiálu určeného na diagnostické vyšetrenie, doprava krvi a transfúznych liekov, orgánov, tkanív a buniek na účely transplantácie),

      • vypracovanie lekárskeho posudku,

      • poskytnutie výpisu zo Zdravotnej dokumentácie.

    10. Dohoda o poskytovaní zdravotnej starostlivosti je dohoda o poskytovaní Zdravotnej starostlivosti poskytovanej ako jednotlivé Zdravotné výkony a uzatvára sa na základe registračného formulára, ktorý po vyplnení Pacientom spoločne podpisujú Pacient a Poskytovateľ, a jej súčasťou sú aj tieto Podmienky (ďalej tiež ako „Dohoda").

    11. Registrácia znamená registráciu Pacienta v databáze Poskytovateľa. Registrácia sa uskutočňuje bezprostredne po vyplnení a podpísaní registračného formulára a uzavretí Dohody Pacientom a jeho následným odovzdaním Poskytovateľovi. Vykonanie Registrácie Poskytovateľ potvrdí vydaním jedného exemplára Dohody a/alebo odovzdaním registračnej karty Pacientovi. Zaregistrovaný musí byť každý Pacient.

    12. Neodkladná zdravotná starostlivosť je zdravotná starostlivosť poskytovaná osobe pri náhlej zmene jej zdravotného stavu, ktorá bezprostredne ohrozuje jej život alebo niektorú zo základných životných funkcií, bez rýchleho poskytnutia zdravotnej starostlivosti môže vážne ohroziť jej zdravie, spôsobuje jej náhlu a neznesiteľnú bolesť alebo spôsobuje náhle zmeny jej správania a konania, pod ktorých vplyvom bezprostredne ohrozuje seba alebo svoje okolie;

    13. Zdravotný výkon je ucelená činnosť zdravotníckeho pracovníka, ktorá predstavuje základnú jednotku poskytovania zdravotnej starostlivosti,

    14. Cenník je zoznam zdravotných výkonov poskytovaných Poskytovateľom s uvedením celkovej ceny zdravotného výkonu, sumou doplatku Pacienta, sumou hradenou z verejného zdravotného poistenia. Cenník je k dispozícii k nahliadnutiu v čakárni Poskytovateľa.

  4. Účelom týchto Podmienok je vymedziť podrobnosti právneho vzťahu, založeného medzi Poskytovateľom a Pacientom na základe Dohody. Tieto Podmienky upravujú právny vzťah zdravotnej starostlivosti rámcovo. Právny vzťah Zdravotnej starostlivosti ako celok je predmetom všeobecne záväzných právnych predpisov. Ustanovenia týchto Podmienok týkajúce sa poskytovania zdravotnej starostlivosti sa použijú najmä za účelom špecifikácie vzťahu pacienta a Poskytovateľa, vzájomných práv a povinností pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti a z dôvodu dovolenej úpravy vzťahu medzi Poskytovateľom a klientom nad rámec všeobecne záväznej právnej úpravy.

 

Poskytovanie Zdravotnej starostlivosti a Služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti

  1. Poskytovateľ poskytuje Zdravotnú starostlivosť prostredníctvom Ošetrujúcich zdravotníckych pracovníkov. Poskytovateľ je povinný poskytovať Zdravotnú starostlivosť správne. Zdravotná starostlivosť je poskytnutá správne, ak sa vykonajú všetky Zdravotné výkony na správne určenie choroby so zabezpečením včasnej a účinnej Liečby s cieľom uzdravenia Pacienta alebo zlepšenia jeho stavu pri zohľadnení súčasných poznatkov lekárskej vedy.

  2. Ošetrujúci zdravotnícky pracovník je povinný informovať o účele, povahe, následkoch a rizikách poskytnutia Zdravotnej starostlivosti, o možnostiach voľby navrhovaných postupov a rizikách odmietnutia poskytnutia Zdravotnej starostlivosti (ďalej len „poskytnúť poučenie") v súlade s ustanovením § 6 zákona č. 576/2004 Z. z. o zdravotnej starostlivosti, službách súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti a o zmene a doplnení niektorých zákonov, v znení neskorších predpisov (ďalej len „zák. č. 576/2004"). Ošetrujúci zdravotnícky pracovník je povinný poskytnúť poučenie zrozumiteľne, ohľaduplne, bez nátlaku, s možnosťou a dostatočným časom slobodne sa rozhodnúť pre informovaný súhlas a primerane rozumovej a vôľovej vyspelosti a zdravotnému stavu osoby, ktorú má poučiť.

  3. Každý, kto má právo na poučenie podľa odseku 3 vyššie, má aj právo poučenie odmietnuť. O odmietnutí poučenia sa urobí písomný záznam.

  4. Pri poskytovaní Zdravotnej starostlivosti má každý Pacient právo na:

    1. ochranu dôstojnosti, rešpektovanie svojej telesnej integrity a psychickej integrity,

    2. informácie týkajúce sa jeho zdravotného stavu,

    3. poskytnutie poučenia,

    4. odmietnutie poskytnutia Zdravotnej starostlivosti okrem prípadov, v ktorých podľa všeobecne záväzného právneho predpisu možno poskytnúť Zdravotnú starostlivosť bez informovaného súhlasu,

    5. odmietnutie odoberania a prenosu orgánov, tkanív a buniek po svojej smrti,

    6. zachovanie mlčanlivosti o všetkých údajoch týkajúcich sa jeho zdravotného stavu, o skutočnostiach súvisiacich s jeho zdravotným stavom, ak v prípadoch ustanovených osobitným, všeobecne záväzným právnym predpisom nie je Ošetrujúci zdravotnícky pracovník zbavený tejto mlčanlivosti,

    7. zmiernenie utrpenia,

    8. humánny, etický a dôstojný prístup Ošetrujúcich zdravotníckych pracovníkov.

  5. Poskytovateľ poskytuje Zdravotnú starostlivosť a Služby súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti na základe Dohody o poskytovaní zdravotnej starostlivosti ako jednotlivé Zdravotné výkony (diagnostické a liečebné výkony, zákroky, lieky, očkovacie látky a pod.) v zmysle Cenníka výkonov, ktorý je k dispozícii v mieste poskytovania zdravotnej starostlivosti Poskytovateľom a/alebo zverejnený na webovom sídle Poskytovateľa.

  6. Každý Zdravotný výkon podľa Cenníka je vždy Ošetrujúcim zdravotníckym pracovníkom Pacientovi vysvetlený a riadne zaevidovaný. Pacient uzavretím Dohody súhlasí a zaväzuje sa Poskytovateľovi zaplatiť ceny Zdravotnej starostlivosti za jednotlivé Zdravotné výkony podľa aktuálneho Cenníka.

  7. Všetky Zdravotné výkony, ktoré Poskytovateľ poskytne Pacientovi pri poskytovaní Zdravotnej starostlivosti na základe Dohody sa pokladajú za vyšetrenia vyžiadané Pacientom bez indikácie konkrétneho zdravotného problému a majú teda preventívny alebo preventívno-liečebný charakter. Pacient berie na vedomie, že Poskytovateľ nemusí mať uzatvorenú zmluvu o poskytovaní zdravotnej starostlivosti so všetkými zdravotnými poisťovňami. Ak by vyšetrenia indikované lekárom spadali svojím charakterom pod úhradu verejného zdravotného poistenia a Pacient s tým súhlasí, Ošetrujúci zdravotnícky pracovník informuje Pacienta, že výkon odkladnej Zdravotnej starostlivosti môže byť poskytovateľom predložený zdravotnej poisťovni na úhradu/čiastočnú úhradu zdravotnou poisťovňou. Pacient uhradením príslušného Zdravotného výkonu podľa Cenníka súhlasí s vykonaním výkonu zo strany Poskytovateľa a s jeho úhradou v zmysle uzavretej Dohody a týchto Podmienok.

  8. Podpisom Dohody vznikne medzi Poskytovateľom a Pacientom právny vzťah, ktorého predmetom je poskytovanie Zdravotnej starostlivosti Poskytovateľom ako aj Služieb súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti. Poskytovateľ je oprávnený odmietnuť uzavrieť Dohodu, ak

    1. by jej uzatvorením prekročil svoje únosné pracovné zaťaženie,

    2. osobný vzťah Ošetrujúceho zdravotníckeho pracovníka k Pacientovi, alebo k jeho zákonnému zástupcovi nezaručuje objektívne hodnotenie zdravotného stavu.

  9. Ak Poskytovateľ odmietne uzavrieť Dohodu podľa odseku 9 vyššie, je Pacient alebo jeho zákonný zástupca oprávnený podať podnet na príslušný samosprávny kraj.

  10. Poskytovateľ poskytuje Zdravotnú starostlivosť a Služby spojené s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti počas oficiálnych ordinačných hodín Poskytovateľa.

  11. Pacient sa môže objednať k Poskytovateľovi prostredníctvom telefonického spojenia na zverejnenom telefónnom čísle +421 911 424 222 alebo prostredníctvom e-mailu recepcia@drgastro.sk Termín je záväzný pre Poskytovateľa aj pre pacienta. Pacient je oprávnený kedykoľvek, najneskôr 24 hodín pred objednaným termínom, tento termín zrušiť alebo objednať sa na iný možný termín. V prípade, ak pacient zruší termín ošetrenia v lehote kratšej ako 24 hodín alebo ak sa nedostaví na termín ošetrenia, Poskytovateľ je oprávnený uplatniť voči pacientovi zmluvnú pokutu vo výške 30,- € (slovom tridsať eur). Poskytovateľ má právo upraviť deň a čas objednania z objektívnych dôvodov, zároveň čas objednania nie je možné zaručiť ako fixný z dôvodu nepredvídateľných okolností počas ošetrovania pacientov.

  12. Pacient je oprávnený podľa týchto Podmienok využívať všetky služby poskytované Poskytovateľom mimo špecifických služieb, ktoré Poskytovateľ poskytuje niektorým Pacientom vzhľadom na ich diagnózu alebo špecifiká konkrétneho Pacienta, pričom má nárok na poskytnutie celého spektra Zdravotných výkonov, ktoré Poskytovateľ v danom čase poskytuje.

Poskytnutie zdravotnej starostlivosti, rozhodovanie pri poskytovaní Zdravotnej starostlivosti a služieb súvisiacich s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti

  1. Pacient je povinný pri každom ošetrení informovať ošetrujúceho lekára o všetkých skutočnostiach, ktoré by mohli mať vplyv na zdravotný stav Pacienta /anamnéza, infekčné ochorenia, tehotenstvo, akútna nevoľnosť, resp. iná zmena zdravotného stavu/. Poskytovateľ a ošetrujúci lekár nenesú zodpovednosť za poškodenie alebo zhoršenie zdravotného stavu pacienta, ktorý porušil túto povinnosť. Pacient zároveň podpisuje Anamnestický dotazník, kde sú zaznamenávané a doplňované informácie o zdravotnom stave pacienta.

  2. Pacient je povinný informovať Poskytovateľa o každej zmene jeho osobných údajov.

  3. Osoby mladšie ako osemnásť rokov musia byť v sprievode zákonného zástupcu alebo inej plnoletej osoby písomne splnomocnenej zákonným zástupcom.

  4. Pred poskytnutím zdravotnej starostlivosti ošetrujúci zdravotnícky pracovník informuje pacienta o účele, povahe, následkoch a rizikách poskytnutia zdravotnej starostlivosti, o možnostiach voľby navrhovaných postupov a rizikách odmietnutia poskytnutia zdravotnej starostlivosti. Poučenie sa poskytuje písomne, zrozumiteľne, ohľaduplne, bez nátlaku, s možnosťou a dostatočným časom slobodne sa rozhodnúť pre informovaný súhlas.

  5. Pacient je povinný riadne sa oboznámiť s obsahom Poučenia a informovaného súhlasu pacienta vzťahujúcemu sa k poskytnutiu zdravotnej starostlivosti pacienta.

  6. Pri poskytovaní zdravotnej starostlivosti má každý pacient právo na:

    1. ochranu dôstojnosti, rešpektovanie svojej telesnej integrity a psychickej integrity,

    2. informácie týkajúce sa jeho zdravotného stavu,

    3. poskytnutie poučenia,

    4. odmietnutie poskytnutia zdravotnej starostlivosti okrem prípadov, v ktorých podľa všeobecne záväzného právneho predpisu možno poskytnúť zdravotnú starostlivosť bez informovaného súhlasu,

    5. zachovanie mlčanlivosti o všetkých údajoch týkajúcich sa jeho zdravotného stavu, o skutočnostiach súvisiacich s ošetrením pacienta .

  7. Osoba oprávnená nahliadať do zdravotnej dokumentácie má právo robiť si na mieste výpisky alebo kópie zo zdravotnej dokumentácie v rozsahu ustanovenom zákonom z údajov nachádzajúcich sa v zdravotnej dokumentácii.

  8. Za Registráciu je Pacient povinný zaplatiť Poskytovateľovi registračný poplatok vo výške podľa platného Cenníka za účelom jeho registrácie v databáze Poskytovateľa, vedenie a aktualizáciu kontaktov Pacienta, vydanie registračnej karty Pacientovi, či za účelom krytia iných administratívno-technických nákladov Poskytovateľa. Registračný poplatok sa neplatí v prípade, ak Pacient absolvuje výkon alebo program, ktorý v sebe zahŕňa registračný poplatok, kedy je obsiahnutý v jeho cene. Každý Zdravotný výkon podľa Cenníka je splatný v hotovosti do pokladne Poskytovateľa alebo bezhotovostne prostredníctvom terminálu príslušnej banky Poskytovateľa.

  9. Pacient je povinný zaplatiť Poskytovateľovi za všetky poskytnuté Zdravotné výkony podľa platného Cenníka Poskytovateľa, pričom Poskytovateľ je oprávnený v osobitných prípadoch požadovať od Pacienta úhradu podľa tohto bodu vopred. Služby súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti sú uvedené v platnom Cenníku Poskytovateľa a sú splatné spolu s odplatnou za poskytnutú Zdravotnú starostlivosť, v súvislosti s ktorou boli poskytnuté. Pacient je povinný zaplatiť Poskytovateľovi odplatu spojenú s poskytnutím Zdravotnej starostlivosti v rozsahu, v ktorom nie je úplne alebo sčasti hradená z verejného zdravotného poistenia a s ktorej výškou úhrady súhlasil.

  10. Uzavretím Dohody Pacient súhlasí, že Poskytovateľ je oprávnený od Pacienta v zmysle platného Cenníka požadovať pri každej návšteve zdravotníckeho zariadenia Poskytovateľa a poskytnutí Zdravotnej starostlivosti poplatok za služby v súvislosti s aktuálnou epidemiologickou situáciou, a to vo výške uvedenej v platnom Cenníku.

  11. Poskytovateľ je oprávnený kedykoľvek aktualizovať, meniť alebo dopĺňať svoj Cenník jednotlivých Zdravotných výkonov, ktoré poskytuje svojim Pacientom vo svojom zdravotníckom zariadení (ďalej len „aktualizácia"). Aktualizácia Cenníka sa uskutoční jeho zverejnením v mieste poskytovania Zdravotnej starostlivosti Poskytovateľom a v prípade, ak je Cenník zverejnený na webovom sídle Poskytovateľa, aj jeho aktualizáciou na tomto webovom sídle.

  12. Cenník je vždy k dispozícii na nahliadnutie na recepcii Poskytovateľa v mieste poskytovania Zdravotnej starostlivosti.

  13. Pacient vyplnením, podpísaním registračného formuláru a jeho odovzdaním Poskytovateľovi bezvýhradne potvrdzuje, že:

    1. si dobrovoľne vybral Poskytovateľa za účelom poskytovania Zdravotnej starostlivosti v rozsahu Zdravotných výkonov, ktoré Poskytovateľ poskytuje svojim pacientom podľa vydaného Povolenia,

    2. má vedomosť a súhlasí s tým, že ako poistenec zdravotnej poisťovne, ktorá nemá uzavretú zmluvu o poskytovaní Zdravotnej starostlivosti s Poskytovateľom, je povinný zaplatiť Poskytovateľovi ceny Zdravotných výkonov (výkonov, liekov, očkovacích látok a pod.) a Služieb súvisiacich s poskytovaním zdravotnej starostlivosti vo výške podľa aktuálneho Cenníka. Poskytovateľ sa môže rozhodnúť, že bude poskytovať takémuto Pacientovi Zdravotnú starostlivosť a Služby súvisiace s poskytovaním Zdravotnej starostlivosti na náklady Poskytovateľa (zdarma) až do odvolania,

    3. má vedomosť a súhlasí s tým, že ako poistenec zdravotnej poisťovne, ktorá nemá uzavretú zmluvu s Poskytovateľom, cenu za lieky predpísané lekárom Poskytovateľa bude v lekárni hradiť v plnej výške, so zohľadnením zákonnej spoluúčasti,

    4. bol pri uzavretí Dohody informovaný o aktuálnom Cenníku Poskytovateľa a berie na vedomie, že aktuálny Cenník Poskytovateľa je k dispozícii na opätovné nahliadnutie v priestoroch zdravotníckeho zariadenia Poskytovateľa (recepcia, ambulancie).​

Ochrana osobných údajov

  1. Osobné údaje Pacienta sú spracúvané v rozsahu a v súlade s ustanovením zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov a zákona č. 576/2004 Z. z. a ustanoveniami ostatných príslušných právnych predpisov.

  2. Osobné údaje Pacienta Poskytovateľ spracúva a nakladá s nimi spôsobom a v rozsahu ako je uvedené v uzavretej Dohode. Poskytovateľ uchováva osobné údaje a údaje o zdravotnej starostlivosti a zdravotnom stave Pacienta po dobu 20 rokov odo dňa posledného ošetrenia Pacienta Poskytovateľom. Po uplynutí tejto doby budú všetky údaje Pacienta odstránené z informačného systému Poskytovateľa.

  3. Osobné údaje Pacienta v rozsahu meno, priezvisko, dátum narodenia, telefonický kontakt, bydlisko, údaj o štátnom občianstve, údaje týkajúce sa právneho vzťahu, vrátane platieb a informácií o plnení záväzkov v právnom vzťahu budú spracúvané v informačnom systéme určenom na evidenciu platieb a na vymáhanie pohľadávok Poskytovateľa. Prevádzkovateľom tohto informačného systému je vždy Poskytovateľ.

  4. Pacient ako dotknutá osoba má právo na základe písomnej žiadosti od Poskytovateľa vyžadovať

    1. potvrdenie, či sú alebo nie sú osobné údaje o nej spracúvané;

    2. kategóriu spracúvaných údajov;

    3. identifikáciu príjemcov alebo kategóriu príjemcov, ktorému boli alebo majú byť osobné údaje poskytnuté;

    4. doby uchovávania osobných údajov;

    5. práve požadovať od Poskytovateľa opravu osobných údajov Pacienta;

    6. práve iniciovať konanie podľa § 100 zákona č. 18/2018 Z. z.;

    7. o zdroji, z ktorého boli získané jej osobné údaje na spracúvanie;

    8. existenciu automatizovaného individuálneho rozhodovania vrátane profilovania.

  5. Pacient ako dotknutá osoba na základe písomnej žiadosti má právo u Poskytovateľa namietať voči spracúvaniu jej osobných údajov, ktoré sú spracúvané na účely priameho marketingu, vrátane profilovania. Ak Pacient ako dotknutá osoba namieta spracúvanie osobných údajov na účely priameho marketingu, vrátane profilovania, Poskytovateľ ďalej tieto osobné údaje na účely priameho marketingu nesmie spracúvať.

Spoločné a záverečné ustanovenia

  1. Registrácia sa vykonáva na základe registračného formulára, ktorého podpísaním dochádza k uzavretiu Dohody.

  2. Dohoda o poskytovaní zdravotnej starostlivosti sa uzatvára na dobu neurčitú, pričom jej súčasťou sú tieto Podmienky a platný Cenník.

  3. Pacient podpisom dohody prehlasuje, že sa v celom rozsahu oboznámil s ustanoveniami týchto Podmienok, súhlasí so spracovaním osobných údajov, pričom tieto zodpovedajú jeho záujmom a zámerom, súhlasí s ich obsahom a dikciou, a to skutočne, slobodne a vážne. Pacient potvrdzuje, že mal dostatočný časový priestor oboznámiť sa s podmienkami a Poskytovateľ mu výslovne poskytol možnosť sa k nim vyjadriť.

  4. Dohoda môže byť skončená:

    1. výpoveďou ktorejkoľvek zmluvnej strany a to aj bez uvedenia dôvodu, ihneď ako bola výpoveď doručená druhej zmluvnej strane;

    2. odstúpením od dohody zo strany Poskytovateľa, v prípade, ak:

      • pacient neuhradí platbu za poskytnutú zdravotnú starostlivosť viac ako 7 dní,

      • pacient sa opakovane nedostaví na plánovaný termín ošetrenia a svoj termín nezruší vopred podľa bodu 1 článku II,

      • podľa Zákona č. 576/2004 Z.z. § 12 ods. 2 a) ak ide pri ošetrovaní o prekročenie únosného pracovného zaťaženia, b) osobný vzťah zdravotníckeho pracovníka k osobe, ktorej sa má zdravotná starostlivosť poskytovať, alebo jej zákonnému zástupcovi nezaručuje objektívne hodnotenie jej zdravotného stavu, a to v prípade, ak nejde o neodkladnú zdravotnú starostlivosť podľa definície zákona.

  5. Pacient je oprávnený vypovedať uzavretú Dohodu vo výpovednej lehote 1 (jeden) mesiac, a to aj bez uvedenia dôvodu.

  6. Ak je Pacient v omeškaní s platením ktoréhokoľvek Zdravotného výkonu podľa Cenníka viac ako 15 dní, je Poskytovateľ oprávnený odstúpiť od Dohody písomným oznámením o odstúpení. Doručením oznámenia o odstúpení Pacientovi sa Dohoda zrušuje.

  7. Podpisom Dohody Pacient súhlasí so spracovávaním jeho osobných údajov v dohodnutom rozsahu.

  8. Poskytovateľ je oprávnený jednostranne meniť tieto Podmienky, je však povinný oznámiť zmenu Pacientovi najneskôr 15 dní pred účinnosťou zmeny.

  9. V prípade, že Pacient nebude so zmenou Podmienok súhlasiť, je oprávnený z tohto dôvodu odstúpiť od Dohody písomným oznámením o odstúpení, ktoré musí byť Poskytovateľovi doručené najneskôr do 15 dní odo dňa, kedy Pacientovi bola zmena Podmienok oznámená. Doručením oznámenia o odstúpení Poskytovateľovi sa Dohoda, zrušuje.

  10. Zrušením (zánikom) Dohody o poskytovaní zdravotnej starostlivosti dochádza k zrušeniu Registrácie Pacienta Poskytovateľom.

  11. Doručovanie písomností- Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností platí, že akákoľvek zásielka zasielaná Pacientom alebo Poskytovateľom druhej strane sa považuje za doručenú adresátovi uplynutím piateho pracovného dňa po odoslaní zásielky na poslednú známu adresu, pokiaľ sa nepreukáže skorší okamih doručenia.

  12. Právne vzťahy medzi Pacientom a Poskytovateľom sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky a otázky, ktoré nie sú výslovne upravené podmienkam alebo zmluva, sa riadia predovšetkým ustanoveniami zákona č.578/2004 Z.z., zákona č.576/2004 Z.z. a zákona č.577/2004 Z.z. a ostatnými všeobecne platnými právnymi predpismi.

  13. Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu a/alebo doplnenie Podmienok, pričom ním upravené znenie Podmienok sa stáva pre pacienta záväzným okamihom ich zverejnenia Poskytovateľom.

  14. Tieto Podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť každej dohody uzatváranej medzi Poskytovateľom a pacientom pri poskytnutí zdravotnej. V prípade, ak Podmienky obsahujú ustanovenia odlišné od dohody, majú ustanovenia dohody prednosť pred ustanoveniami Podmienok.

  15. Tieto Podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 01.03.2024.

bottom of page